خاکستر

دست نوشته های من

خاکستر

دست نوشته های من

دوست داشتن

 

 

 

گاهی وقتا نتیجه دوست داشتن یه گل ،اینه که اونو بچینیم و توی یه گلدون تنگ و بی روح ، خشکیدن تلخشو به تماشا بشینیم.

و گاهی وقتا نتیجه یه جور دیگه دوست داشتن همون گل، اینه که در گلستان به حال خودش رهاش کنیم و بگذریم و بریم.

گل شکفته خداحافظ

            اگرچه لحظه دیدارت

                        شروع وسوسه ای در من

                                    به نام دیدن و چیدن بود

یه دنیا وسوسه، یه دنیا صبوری، یه دنیا حسرت.

شاید خود اون گل هم این گذشت رو بی توجهی و بی مهری به حساب بیاره. شاید هم فقط گلای چیده شده بدونن اینجور دوست داشتن یعنی چی.

و سخت تر از این گذشت اینه که ببینی همون گل رو یه رهگذر دیگه برای گلدون خودش می چینه.

و در خودت بشکنی و با اشک بدرقه ش کنی.........

عشق بدون دلبستگی......در برزخ کشش و کوشش......مثل ماه

                                   

                                    *  *  *  *  *

 

مثل ماه که سالها و قرنها و هزاره ها ،عاشقانه دور زمین چرخیده و می چرخه

 

و کشش پر محبت اون هر روز دل دریا ها رو به تلاطم آورده و در جذر و مد جذبه های مهرش درگیر کرده.

 

از بدر تا هلال و تا ماه نو...دم به دم دورش گشته و در همه حال با او بوده.

 

وهر شب شاهد بوده که هزاران شهابسنگ تازه به دوران رسیده شتابان، جلوه عشق زودگذرشون رو به رخش کشیدن. و ادعاها کردن از عاشقی و سوختن در جو عشق زمین.

 

گاه زمین هم از سرنوشت این عاشقای آتشین پیش خدا و پیش ماه گله کرده.

 

ولی ماه از همون بالا داغ شهابهای بزرگ تر و قدیمی تری رو که به وصال زمین نائل اومدن، بر سطح ناهموار و پر شکنج زمین می بینه و پیش خودش میگه کاش آینه ای داشتم و جلوی روی زمین خوش باور می گرفتم تا خودش هم میتونست این داغها رو تماشا کنه.

 

ولی باز در همه حال سنگ صبور گله های زمین فراموشکار بوده و روز ها که زمین به اون پشت کرده، گریسته و شکسته، ولی باز در حد وسع خودش به دلشکستگی های نیمه تاریک زمین نور امید پاشیده.

 

و خوب میدونه که یه شهابسنگ بزرگ، خیلی بزرگ تر از ماه  ، زوزه کشان از اعماق کهکشان در راهه، و خیلی زود زمین رو عاشقانه لمس می کنه و با اون یکی میشه.

 

و شاید ماه صبور دیگه اون روز مداری و محوری برای چرخیدن نداشته باشه.

 

 

                                                       28 تیر ماه 1383 -  تهران

نظرات 9 + ارسال نظر
مریم از هیچستان یکشنبه 30 بهمن 1384 ساعت 02:44 ب.ظ http://paeezan83.blogsky.com

چراغ اول را من افروختم. راستش اینهمه صبوری را نمیپسندم شاید چون بی اندازه بی طاقتم. به طرفه اعینی میخوام زمین و زمان را درنوردم اگر کسی آزار ببیند- و گاهی هم همین باعث آزار دیگران است میدانم- من ماه رو دوست دارم. هیچ باورم نمیشه اینهمه زیبایی چند تا حفره باشه که نورش رو - که مثا اغوش مادر اعجاز میکنه- قرض گرفته از خورشید!!!

آمو نتیلادو یکشنبه 30 بهمن 1384 ساعت 10:40 ب.ظ

چه نگاه قشنگی!!!
اصلا دلم نمی خواست جای ماه باشم!!! (:

پدرام یکشنبه 30 بهمن 1384 ساعت 11:14 ب.ظ http://OstadSiavash.persianblog.com

با سلام خدمت شما , جناب زارعی . عرض شود که می خواستم اگه امکان داره یه لطفی بکنید و با ایمیل من تماس بگیرید و یا به هر صورتی ایمیل خودتون رو در اختیار من قرار بدین . یه سری مسائل هست که می خواستم باهاتون در میون بزارم . ممنون . موفق باشید و سیاوشی ./

علی کمارجی دوشنبه 1 اسفند 1384 ساعت 12:31 ق.ظ http://el-sereno.blogfa.com

سلام
دوست گلی مثل تو رو مگه میشه نچید؟!
من یه راه دیگه هم سراغ دارم: این که گل رو گذاشت توی گلدون و برد و کاشت توی باغچه خونه. مثل باغ با صفا نیست ولی زندگی کردن توی اون از تماشای چیده شدن گل خیلی بهتره.
اینم یه طرز فکره دیگه !
شاد باشی
علی

سروش دوشنبه 1 اسفند 1384 ساعت 01:48 ق.ظ http://www.siavash-forever.com

دیگه رو زمین خاکی جا واسه پاهای من نیست...
هیچوقت مغرور نشو,برگها وقتی می ریزند که فکر می کنند طلا شدند...

خاکستر دوشنبه 1 اسفند 1384 ساعت 07:48 ق.ظ

سلام
این هم ایمیل من برای دوستانی که کار خصوصی دارن.

اتوسا چهارشنبه 3 اسفند 1384 ساعت 01:04 ق.ظ http://http:/

رضا زارعی خیلی باحالی.کاش میشد گلها رو به حال خودشون گذاشت

setare چهارشنبه 10 اسفند 1384 ساعت 07:30 ق.ظ

gharibe پنج‌شنبه 11 اسفند 1384 ساعت 12:23 ق.ظ

vali zamin delesh baraye mah nemisuze; va ba delsuzi va tarahhom mah ro tahghir nemikone. zamin mah ro be khatere hamin eshghe bedune delbastegish va koosheshhash alaraghme kesheshhash tahsin mikone va hamishe hatta age ba 1 shahabsange bozorg yeki beshe barash arzesh va ehterame khassi ghaele

ماه هم همیشه ماه خواهد بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد